Thursday, March 10, 2011

In Loving Memory : Kero

Tanggal 9 Mac 2011 merupakan hari yang sepatutnye gembira buat kebanyakan student UTP sbb berpeluang pulang ke pangkuan keluarga sempena cuti mid sem. Menjadi harapan stiap ibu bapa melihat anak kebanggaan mereka pulang dgn selamat dan sihat. Menatap wajah yang mereka kasihi. Namun bagaimana perasaan mereka kalau yang pulang hanya sekujur tubuh yang sudah tidak bernyawa?

Khairul Hakimi a.k.a Kero
Semalam saudara Khairul Hakimi bin Ismail, pelajar Final Year 1st sem, Mechi jan07 menghembuskan nafas terakhir dalam kemalangan di Cameron, otw pulang ke kg halaman beliau di Terengganu. Arwah menaiki kenderaan bersama kawan2 same batch, Amin, Jahar, dan Beliau. Kenderaan yang di pandu saudara Amin bertembung dgn sebuah Waja yang msk line kete diorg kat kwsn bukit Cameron. Waja sdg turun bukit manakala Satria yang mereka naiki sdg daki bukit. Pertembungan kuat menyebabkan Kero y duduk di co pilot seat tersepit dan meninggal di tempat kejadian. Saudara Beliau yang duduk di blakang arwah pth peha kanan. Amin dan Jahar hanya luka ringan shj. 

Jenazah telah slamat dikebumikan harini,10 Mac 2011 di kg halaman beliau di Kg Kepong, Terengganu. Saudara Beliau pula dgr cite telah di bawa pulang ke Hospital Kuala Terengganu di smpg keluarga beliau.

Bersama housematez dan abg Faiz.
Kehilangan Kero sgt sedih dan mengejutkan. Berpeluang jadi housemate sjk 1st year hingga 3rd year, bnyk kenangan bersama arwah. Makan same2, guro same2, solat same2, maen PES same2, gado2 same2. Bilik arwah plak seblah aje bilik aku kat V4 dulu. Last jumpa arwah ms kat cafe V5, lunch same2. Tapi xbanyk berckp pon. Arwah duduk seblah aku ms lunch tuh. Last time dgr suara arwah.


Orientation Jan 07-ms baru msk UTP
Kembur2 balik album2 yang ade dalam laptop nih. Cari gambo arwah. Jumpa sket. Sedih rase tgk gambo arwah. Rase terkilan sbb xsmpt nk mntk maap atas guro senda atau tersingung perasaan arwah. Arwah seorg yang baek dan kdg2 sensitif skit. Terkilan nyer rase.....

Bersama komiti Convofair Biz 09
Berpeluang gak msk event same2 ngan arwah. Convofair 2009 arwah msk department Business Center. 

Bersama Hazwan a.k.a Beliau(tengah) menyaksikan match UTP league.
Saudara Baliau plak housemate aku utk Final year nih. Malam sblom bertolak pulang, Beliau agak nyekit gak ngan aku. Die sound2 aku. Mmg cari pasal mamat nih.huhu...Rupanyer tanda ade musibah bakal melanda sbb tuh die sound@nasht aku.

Beliau di Hospital Kuala Krai - credit to Hanifi a.k.a Beliamuda
Hanya mampu mendoakan supaya Beliau cepat sembuh akibat patah peha, dan semoga roh Kero dicucuri rahmat dan d tmptkan di kalangan org beriman. Al-Fatihah......

*Update gambo dari fb Amin.
Satria Amin remuk selepas accident

3 comments:

  1. al-fatihah.. moga rohnya di tempatkan di tempat orang-orang yg beriman.. amin...

    ReplyDelete
  2. Al-Fatihah...buat arwah Kero moga rohnya berada dalam golongan org2 yg beriman...same2 la kita doakannya...amin..

    ReplyDelete