Monday, April 30, 2012

Cabaran Minggu Terakhir

Just back from Kuantan. Pukul 5 pagi tadi tiba di stesen bas Bentayan. Perjalanan yang sepatutnya 5 jam hanya 4 jam sahaja..GILOW PUNYA BAS!!! Double decker kot!!Laju macam haram. Jalan antara Segamat dengan Kuantan tuh dah la kecil dan bengkang bengkok, nokhorom dia tibai laju. Takut dan cuak menerjah minda. Aku tak kawin lagi kot. Sigh...

Sekadar gambar hiasan


Saja nak cerita sebab memang serious aku cuak time atas bas tadi. Actually pergi ke Kuantan untuk discuss pasal rumah sewa dengan sahabat yang telah start bekerja di Gebeng, Eijaz. Lebih mudah untuk berbincang face to face dari sekadar menggunakan talian telefon. Sambil usha area tempat kerja and cari rumah sewa untuk aku, Faidhah dan Eijaz. Faidhah akan masuk insya Allah Jun. Misi mencari rumah sewa gagal. Nampak gaya perlu usaha lebih keras lepas aku habis PIPE nanti. Kalau tak, tido je la kat masjid. Free je..

Dugaan baru sedikit. Usaha dan doa yang lebih utama dan perlu di amalkan. Semoga dipermudahkan urusan oleh-Nya..


p/s: Nervous hendak memulakan fasa baru dalam hidup. And yeah aku kene kerja shift -__-"

3 comments:

  1. MTBE kat gebeng..same dgn eijaz.dept HSE

    ReplyDelete
  2. Semoga urusan mu dipermudahkan.
    Jgn lupa amalkan solat sunat dhuha...InsyaAllah dipermudahkan.
    Usaha dah mantap dah. Moh mohon doa sama2 (^_^)

    ReplyDelete