Wednesday, November 3, 2010

First Post

Blogging??amende tuh?dek kerana pengaruh kawan2 ramai y berblogging nih terdetik dlm ati nk cube gak..best ke?jom kite experiment..

nak kene taaruf ke?xperlu kot..ramai da kenal..so stret to da point..the things on my mind..

 Legendary LIPANBOY..haha

 Di hadapan Celestica, tmpt aku intern

1) Nasihat dari SV
Nasihat je, so kenapa nk pkr dlm2 kn? sbb nyer ayat die lebih kurg mcm nih
" Aiyaaa,fauzi. Mcm mana U punya report nih?I da reject u punya report bnyk kali..xpenah lg I accept u punya report. Tak complete, xdetail." smbil senyuman manis cik Jenni Tan.
Adess. Walo dlm senyum2 makan dalam yang amat. Aku akui report aku teruk. Tapi cube da nk wat lebih elok,tp still kene reject. Banyak kali lak tuh..wuu...
This incident make me think. Do I really capable to be an engineer? Report sng je pon reject bnyk kali. (moment of silent)........


2 ) PECAH RUMAH!!!PENCURI LAHANAT!!!
Manusia nih mmg selalu di uji. Terbaru arini rumah saudara Hazwan a.k.a Beliau di pecah masuk. Hilang 2 laptop dan satu kamera. Terdetik dlm ati,bhy tol idop time internship nih. Byk kes curi@pecah rumah. My 1st month here also experience the same thing. Just xpecah rumah, tp sluar jeans, kasut futsal, n SELIPAR JEPUN (RM10 je kot) kene curi. Dan terbaru b4 convofair aritu RX-Z saudara Pok Jak kene curi. Time balik solat jumaat siap berselisih jalan ngan pencuri tuh. Da nasib nk kene curi, kebetulan aritu kenapa la Pok Jak bwk kete lak g solat. Rezki xd rase nyer. Sahabat2 kat KL lagi truk. Sorg ilang Kancil, satu rumah kene pecah (ade dlm 3 laptop ilang). Tu xcampur y excident,nk repair kete sume. So nasihat ikhlas, kepada yang masih intern@bakal intern, take care.



Title: Parasite Mask

3) Parasit di rumah
Ni kes berat. Lipat dalam lipatan. Satu rumah da hangin da nih. Tingal nak halau je. Duk uma sewa kitorg mcm uma sndr. Sewa bukan bayar ke ape, pastu lipat xabes2. Duit xtau brape da di lipat. Walo aku xkene, tp bile dgr kawan2 kene,aku mmg hangin btol. Aku xle kalo org buat kawan aku camtuh. Bara dlm ati da overheat. Tungu timing btol je nk luah kan. Jage kao wikend nih. Osmate2 sume jgn lupe bekap aku, aku da tolong jadi speaker nih. Ya Allah bg aku kesabaran agar dapat control diri nih.



4) Mintak maaf pada y berkenaan. Aku bukan sengaja nk diam seribu bahasa bila di tanye. Just diri aku mmg mcm nih. Ada bende walo ko paksa cane pon aku xkn cakap, even ngan mak aku ke,kawan baek ke aku xcte. So tq sbb sabar ngan diri aku nih. Bukan aku nk mkan kawan, tp mmg aku mcm nih. Siang tadi tuh mmg xle nk jwb. Just wish ko ble tau n phm sndr ape ade dlm ati aku nih so aku xperlu cte.. Sorry la kawan.

2-3 ari nih bnyk bende berlegar dlm kepala..Bole botak kalo berterusan camnih..sekian

3 comments:

  1. sape yg melipat tahap gaban tu??demn

    ReplyDelete
  2. ceit poji, ada blog tak kasik link kat ak
    damn u
    slamat berblogging,haha

    lipat dalam lipatan
    baru paham,kah3

    ReplyDelete